عکس نان_ ساندویچ خونگی فقط بافتشو ببین
/GHOGHNOOS/
۱۷۵
۳.۴k

نان_ ساندویچ خونگی فقط بافتشو ببین

۲۶ اردیبهشت ۰۲
عزیزای دلم سلام صبحتون بخیر از صمیم قلبم تشکر میکنم از تک تکتون که همیشه کنارم هستین وبا کامنت های شیرینتون بهم انرژی میدین ❤️
آموزش یه نون ساندویچ بی نظیررررر اوردم براتون که نگم از بافت دلبری که داره جوووون بابا 😍😍😍
فقط یه نکته ی مهم بگم تو ریختن آرد احتیاط کن
تو دستور گفته شده ۱۰ الی ۱۱ چونه گرفته بشه من گرفتم ۱۰۰گرمی شد هر چونه ولی به نظرم یکم بیشتر باشه خیلی خوب در میاد دقیقا مثل بیرونیا شما ۱۵۰بگیر هر چونه رو گردش کن .
ویه نکته ی مهم دیگه گفته شده استراحت دوم نیم ساعت باشه نه کمی بیشتر باید باشه یک ساعت بهش استراحت دوم رو بدید که خوب بالا بیاد و پف کنه بعد بزارین داخل فر .
خوب انشالله درست کنید لذتشو ببرید .🌹
دوستدار همیشگیتون ققنوس ❤️


#نان_ساندویچ
نان ساندویچ از کانال ترکیه

مواد لازم:
💜 2 لیوان شیر ولرم(440 میلی‌)
💜 50 گرم کره نرم شده
💜 1 عدد سفیده تخم‌مرغ
💜 21 گرم خمیرمایه خیس(یا 1 قاشق غذاخوری سرصاف خمیر مایه خشک)
💜 1 قاشق‌ غذاخوری شکر
💜 1 قاشق‌ مرباخوری نمک
💜 4 و نیم لیوان آرد(حدود 580_550 گرم)

برای رومال:
💜 1 عدد زرده تخم‌مرغ
💜 1 قاشق‌ غذاخوری شیر

طرز تهیه:
شیر ولرم ، خمیر مایه ، سفیده تخم مرغ ، نمک و شکر را داخل ظرفی بریزید(خمیر مایه خیس و خمیر مایه خشک فوری نیاز به عمل آوردن ندارد و میتوانید همراه با بقیه مواد اضافه کنید اگر از خمیر مایه خشک معمولی استفاده میکنید ابتدا خمیر مایه و شکر را داخل شیر ولرم بریزید و حدود 10 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه کف کند سپس به بقیه مواد اضافه کنید) آرد را اضافه کنید و شروع به ورز دادن کنید. اگر ‌خمیر بدست چسبید روی خمیر کمی روغن‌مایع بریزید و خمیر جمع کنید.(در حد یک ، دو قاشق روغن)
روی خمیر را بپوشانید و 45 دقیقه استراحت بدید. هوای خمیر را بگیرید و به 11_10 چانه تقسیم کنید. روی میز کمی آرد بپاشید و هر چانه را با وردنه کمی باز کنید. سعی کنید در صورت امکان بصورت مربع باز کنید. مانند ویدئو از یک طرف خمیر را تا کنید به شکل رول بپیچید و به آن شکل دهید و نوک خمیر را با فشار انگشت بهم وصل کنید و داخل سینی که کف آن کاغذ روغنی پهن کردید بچینید بصورتیکه خط تا شده‌ خمیر در قسمت زیر بیفتد. نان ها را با فاصله داخل سینی بچینید
روی نان ها را بپوشانید و 30 دقیقه داخل سینی استراحت بدید. زرده تخم‌مرغ و شیر را با هم مخلوط کنید و با فرچه روی نان ها بمالید و کنجد بپاشید‌. داخل فر 190 درجه از قبل گرم شده در حالت حرارت بالا/پایین تا وقتی روی آنها سرخ شود بپزید.(حدود 20 دقیقه، اگر فر شما حرارت بالا و پایین همزمان روشن نمیشود فقط حرارت پایین فر را روشن کنید و اگر روی نان خوب سرخ نشد میتوانید چند دقیقه آخر پخت حرارت بالای فر را روشن کنید)
وقتی نان ها را از فر بیرون آوردید بلافاصله با یک پارچه بپوشانید و 10 دقیقه به این شکل نگه دارید سپس پارچه را از روی نان ها بردارید و با گذاشتن مواد دلخواه داخل آن، سرو کنید.(با کشیدن دستمال روی نان گرم ، نان ها نرم میشوند.


سنتی ومدرن https://t.me/joinchat/AAAAAFSLG4eoB-OuMIgmyw
...